בירור תלונות על הטרדה מינית

נערה אחת אמיצה בת 16 התלוננה בפני המעסיק על הטרדה מינית של הממונה עליה (חיבוקים "חמים", נגיעות כביכול "תמימות" במקומות שונים בגוף, והכול באופן בלתי פוסק).

התבקשנו ע"י המעסיק לקיים בירור של התלונה.

בדיקה של תלונה על הטרדה מינית צריכה להיעשות במהירות ותוך בדיקה עם כל העדים האפשריים, לרבות כמובן המתלוננת והנילון. 

במידה ויש מצלמות אבטחה חובה לבדוק אותן כדי לבחון האם ניתן לראות באמצעותן את האירועים נשוא התלונה.

לאחר בירור מעמיק לרבות בדיקת מצלמות האבטחה שהיו במקום, ושיחות עם כל הגורמים קיבלנו את טענותיה של המתלוננת כי אכן בוצעה הטרדה מינית ע"י הממונה עליה.

עם סיום הבדיקה חובה על הממונה להוציא סיכום ומסקנות וכן המלצות למעסיק.

המעסיק קיבל את המלצתנו כי הממונה יורחק ממקום העבודה והעובדת נשארה במקום להמשיך בעבודתה כשהיא מרגישה מוגנת, ומרגישה שהמעסיק כיבד אותה והתייחס ברצינות לטענותיה.

עם זאת, לצערנו קיימים לא אחת מקרים בהם המעסיק מפר ברגל גסה את חובותיו כפי המתלוננת, והיא זו שמוצאת עצמה נפגעת כתוצאה מההטרדה. במקרים כאלה חובה לקבל יעוץ ולהילחם באופן נחוש נגד המעסיק.

דוגמא:

לקוחה של המשרד שהוטרדה מינית במקום עבודתה ע"י הממונה עליה.

לאחר ההטרדה היא זו שהועברה מתפקידה ולא המטריד, וכפי שקורה לא מעט, הממונה שהיה עובד בכיר המשיך בחייו ובתפקידו ללא מפריע תוך נזיפה קלה על היד מהמעסיק.

היא מאידך נאלצה להתחיל תפקיד חדש (לאחר 5 שנים בתפקיד בו הייתה עובדת מוערכת ומצטיינת), רק בגלל שהוטרדה מינית.

במקרה זה המלצתי לעובדת לנהל כשלב ראשוני הליך גישור עם המטריד, ולאחר הליך גישור ממושך קיבלה העובדת פיצוי בסך 230 אלף ש"ח מהמטריד.

לאור הפגיעה בעבודתה העובדת החליטה לבסוף להתפטר. לאחר מו"מ ממושך עם המעסיק שולמו לו מלוא הזכויות לרבות פיצויי פיטורים, וכן שולם לה ע"י המעסיק פיצוי נוסף בסך 125 אלף ש"ח.

במידה והוטרדתם במקום העבודה – פנו למעסיק ובקשו שיטפל מיידית בנושא.

במידה והמעסיק לא טיפל, ולא פעל לפי חובותיו לפי דין, דעו כי יש לכם עילת תביעה מצוינת לא רק כלפי המטריד, אלא גם כלפי המעסיק בגין ההטרדה. 

מעסיק שמבצע טיפול ראוי בבירור תלונה על הטרדה מינית, ומקיים את חובותיו בנושא זה, לא רק מקנה לעובדים תחושת בטחון והגנה במקום העבודה, אלא אף מגן על עצמו מפני תביעה מיותרת.

שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
דילוג לתוכן