ביטול פיטורים ו/או פיצוי לעובד – בהליך שימוע לפני פיטורים

אין להתייחס להליך שימוע כהליך סתמי, ואין לזלזל בו. זהו הליך חשוב מאין כמוהו. 

למעסיק מומלץ לקיים את הכללים הנדרשים בתום לב ולשמוע את טענות העובד ולהקשיב להן בקשב רב ובנפש חפצה. במידה ויימצא כי חובות אלה הופרו, המעסיק עשוי להיות מחויב בפיצוי בגין פיטורים שלא כדין.

לעובד מומלץ לגייס את כל הטענות הרלבנטיות והתקפות לפי דין (למשל: פיטורים עקב אפליה, טענות כוזבות, שיקולים זרים וכיוב') כדי לנסות לשכנע את המעסיק. אם מעלים את הטענות הנכונות באמצעות עו"ד, ניתן בהחלט לגרום לשינוי ההחלטה של המעסיק, ולסייע לעובד לשמור על מקום העבודה או לחילופין – לקבל  פיצוי בגין הפיטורים.

לא אחת ייצג המשרד עובד בשימוע ולאחר ששטחנו את טענותינו המעסיק החליט לחזור בו מהפיטורים. לדוגמא:

  • שימוע לעובד בכיר לקוח המשרד הסתיים בביטול הליך הפיטורים לאחר שבשימוע הובהר למעסיק כי הנימוקים המופיעים בזימון לשימוע הם נימוקי סרק, כי הפיטורים נעשים בחוסר תום לב ונובעים משיקולים זרים.
  • שימוע לעובד לקוח המשרד הסתיים בביטול הליך הפיטורים לאחר שבשימוע פורטו בפני המעסיק הנימוקים לביטול הפיטורים לרבות: גילו של העובד, אי תקפות נימוקי המעסיק לזימון העובד לשימוע, וכי מאחורי ניסיון הפיטורים עומדים מניעים זרים של המעסיק.
  • המעסיק ביקש לפטר לקוח המשרד, עובד בן 61 המועסק בעבודת כפיים, בתואנות שונות ומשונות. למחרת השימוע בו שטחנו טענותינו, הובהר למעסיק כי הליך השימוע התקיים שלא כדין, ללא כל התראה ומבלי לתת לעובד הזדמנות אמיתית, הודיעה החברה כי החליטה שלא לפטר את העובד.

לא אחת ייצג המשרד עובד מפוטר ולאחר ששטחנו את טענותינו המעסיק החליט לפצות את העובד בסכומים נכבדים ולהגיע להסכם סיום העסקה. לדוגמא:

  • עובד בכיר לקוח המשרד קיבל פיצוי של 90 אלף ש"ח מהמעסיק ללא תביעה ובהסכם פשרה לאחר שטענו כי העובד פוטר ללא שימוע.
  • עובד בכיר לקוח המשרד קיבל פיצוי של 100 אלף ש"ח מהמעסיק ללא תביעה ובהסכם פשרה לאחר שטענו כי העובד פוטר שלא כדין.

 

שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
דילוג לתוכן